Bruk Geitmyra

I dag har 17 skoler skolehage på Geitmyra, men området benyttes også daglig av barnehager, stiftelser, organisasjoner, institusjoner og prosjekter. Det benyttes til dyrking, undervisning, ulike prosjekter og sosialt samvær.

Geitmyra skolehage er åpent for alle hver dag!

Hovedporten er åpen fra:

Hele området er gjerdet inn for å sikre trygghet for alle barna som hver dag ferdes fritt inne på området.

Utenom de organiserte aktivitetene i Geitmyra skolehage kan man også benytte området til egen aktivitet. Dette kan for eksempel være å dyrke egne planter, naturfagsundervisning, kunstprosjekter eller å bruke utekjøkkenet.

Det er også mange praktiske oppgaver i skolehagen som vi i alltid trenger hjelp til! Disse aktivitetene kan passe for enkeltelever, mindre grupper eller klasser med følge av voksne fra skolene.

Alle skoler i Oslo har alltid mulighet for å starte en skolehage på Geitmyra. Ta kontakt med skolehageansvarlig for mer informasjon om Geitmyra eller andre egnede steder i Oslo å drive skolehage.

Hvis du ønsker deg en parsell, kan du ta kontakt med Geitmyra Parsellhagelag.

Er dere i Osloskolen og ønsker å benytte området til annen aktivitet, som for eksempel å låne utekjøkkenet eller holde arrangementer der? Ta kontakt med skolehageansvarlig