VM i skolehage! Meld dere på.

Jente med squash

VM i skolehage

For første gang arrangeres Verdensmesterskap i skolehage. En internasjonal konkurranse som fremmer sunt kosthold, bærekraft, natur og utdanning! Konkurransen er åpen for skoler fra hele verden, og både barnehager, grunnskole og videregående kan delta.

Driverne bak konkurransen er den ideelle franske organisasjonen Landestini. Målet med prosjektet er å bidra til opprettelsen av flere skolehager på verdensbasis, ved å fremheve skolehagens ulike aspekter: bevaring av biologisk mangfold og naturressurser, jordhelse, produktivitet, estetikk, men også skolehagen som undervisningsarena.

Deltagere vil nyte godt av:

•     Fjernstøtte med pedagogisk veiledning: dyrkeveiledning, digitale konferanser, faglige diskusjoner med eksperter tilgjengelig.

•     Morsomme aktiviteter med månedlige utfordringer: ideer til aktiviteter i skolehagen.

•     En utvekslingsplattform mellom deltagere med erfaringsdeling, spørsmål og tips.

•     Et selvevalueringsskjema: for å komme videre på en morsom måte, og som skal tjene som grunnlag for den internasjonale juryens evaluering

•     En premieseremoni med utdeling av priser innen mange kategorier.

Påmelding her: